Chenta

Chenta owh Chenta!!! sje2 berbual kt blog sendiri..kdg2 xsume org senang utk duduk depan kte n dgr kte membuat luahan persaan atau bebelan kn..so kt sni jer yg aku boleh membebel dn xde org nk marah aku...jd sile bace dn jgn lupe tok komen k...

Friday, September 25, 2009

Kisah Que Di Aidilfitri!!!

Citer pasal raya sume orang pun seronok,tibe kat aku sume tu jadi biase2 je... xde yang menarik sangat pun.....Antara sebab-sebab kenapa raya tahun ni dan sebelum-sebelum ni dalam hidup aku jadi x seronok ialah:-
· Mak aku yang jauh berbatu bata di sebelah tambak johor.... tanpa perasaan dia jawab ucapan selamat hari raya aku..(aku minta maaf sambil ketawa-ketawe,bukan nye nangis,mana la mak aku xkate aku sengal).
· Baju raya aku yang hanya sepasang je,tu pun nasib baik lah aku beli(menggunakan duit dari sponsor aku yang paling baik).
· Kasut raya yang aku cari dari kedai ke kedai pada hari raya ke 2 tidak menemui sasaran nye.Apa lah kedai-kedai kasut ni x memenuhi citarase btol...
· Aku sampai kampong pukul 4pg,sume nye pasal abang aku yang super lambat tu. Kepenatan nya macam aku ni dok oversea je....xbley blah..
· Aku lah orang paling serabai sekali sebab sampai tengahari hari raya pun masih belom mandi lagi....sebabnya aku ni terlalu sebok lah berkemas,susun kuih,tolong basuh pinggan,tolong akak aku yang xsiap lagi jahit baju raya dan macam2 jenis pertolongan lah yang aku beri...
· Anak-anak buah aku sebok Tanya pasal duit raya,xde soklan lain ke yang dia nk Tanya. Aku ni dah la belom keje lagi,sedih tol la rasenye..
· Paling xseronok sekali bile ex-bf lak dtg beraya,siap bawak anak plak tu.adoi yai.....rase nak melalak pn ade gak...tp sabar2.....cool je...
· Berduyun-duyun lah msg smpai dlm inbox aku ni,yang berpantun,bersajak,seloka dan segala jenis bagai, tapi tetibe je aku terlupe lak nk topup,kedai lak sume dh tutup.kat kg aku mn la ade 7E.
· Mak ngah abah lak sebok nk suh anta ketupat bagai kat umah kawan2 die,yang jadi mangsanya aku lah kn..kn..... dah lah aku ni penat gaban,kene lak berlari2 g mandi. Dah lah mandi plak xaman sebab nye mak asyik menjerit je suh cepat.adoiiiii.....yai...
· Aku paling penat sekali nak tunggu turn nak salam maaf2 ni..sebab nye masing2 salam sambil main nangis2 kn...so tu yang lambat..ade adegan dan babak2 yang menyentuh hati..so lambat la sikit...tu la banyak sgt dosa la tu...
Ha.... tu la kisah aku bila Aidilfitri menjelang..... macam2 lah hal yang berlaku kat umh aku tu....ribut...... tp 1 je yang masalah tahun2 lepas yang dah settle.... nak tau pe???
Sebab umh bapak aku tu dh siap,so xde lah yang tdo dlm kete lg tahun ni...sume nye tido dgn penuh kejayaan sampai xbangun sembahyang raya... hampeh tol.....

1 comment:

kinkin said...

kesian ko dok..haha