Chenta

Chenta owh Chenta!!! sje2 berbual kt blog sendiri..kdg2 xsume org senang utk duduk depan kte n dgr kte membuat luahan persaan atau bebelan kn..so kt sni jer yg aku boleh membebel dn xde org nk marah aku...jd sile bace dn jgn lupe tok komen k...

Sunday, April 18, 2010

Antara Aku, Kau & Dia!!

Sesi men up date blog ok!!
Sejak 2 menjak ni, terbanyak lah statement yang kuar dr teman2 aku berkaitan hubungan terlarang kan. So aku pun terpaksa lah mengikut peredaran cerita-cerita hangat ni kan.hahahahahahah. jom kite bace cter awek ni dan beberapa situasi dibawah.

Cerita 1 :

Nama aku Z, berasal dari satu daerah dalam Johor. Berusia awal 19 dan masih menuntut di salah sebuah kolej swasta di johor baharu. Cerita ini bermula sewaktu aku tinggal di sebuah hostel kolej suatu ketika dahulu. Setiap malam aku keluar dgn kawan2 utk makan di restoran yang dekat dengan hostel. Dijadikan cerita suatu hari, aku berkenalan dgn sorang mamat ni.. mmg handsome tahap gaban lah kan muke die, keje tukang masak kat restoran. Nama die K .So selalu la aku jumpe die, bermula dari situ aku selalu la main mata ngan die... bermula dari saat tu pun, aku jadi sgt rapat dgn die, tempat tinggal die pn dekat dgn aku, so selepaswaktu kerja aku akan selalu lepak dgn die. Lama jugak perkenalan aku dgn die, sampai satu hari die tetibe hilang. Puas lah aku mencari 2-3 hari aku tunggu2 kat kedai tapi xde. Bile aku col xdpt. Sampai lah ada sorang dr member die bgtau aku..
Yang die danh balik kg, keje kat kg. Aku pn sedih lah sbb die xbagitau aku yg die nk balik kg, tp x sesedih bile aku dapat tau yang die balik kg sebab anak isteri die ade kat kg, ssh keje jauh2 dr family!!!!!
WTF!!!!

Cerita 2 :

Nama aku I, berasal dr sebuah negeri selatan tanah air. Berusia awal 20 an. Penuntut di sebuah kolej swasta. Cerita ni bermula apabila aku mendapat panggilan telefon dari seorang lelaki yang tidak dikenali. Dari perkenalan tu, aku pun rapat ngan die, walaupun aku xpernah jumpa die. Nama die H.Lama jgk perkenalan dr telefon tu, aku pun pilih satu hari tok kuar ngan die. So, pada hari yang dipilih, kitowg pn kuar la date. First time jumpa mmg tak dinafikan mamat ni mmg agak handsome lah, dari gaya die, mmg jenis banyak duit dan mewah. Bile aku tanya berapa umur die, die cakap 30. So agak sedikit berumur lah. Past dari keluar tu, dijadikan cerita tak lama dari hari kami keluar tu, handphone aku pulak hilang, so agak ssh la tok aku berhubung ngan die. Jadi terpaksa lah aku gunakan telefon member satu rumah untuk berhubung ngan die. Samai satu masa, aku terpaksa balik kg sbb ade hal family, so xdpt la aku ni berhubung ngan die. Balik dr kg, mber aku dtg jumpa aku, die cakap suh aku putuskan hubungan dgn H. Aku pun bengang lah pasal tetibe mber aku nk suh aku putuskan plak...
So mber aku nip on story lah, masa aku balik kg, ade sowg pompan call die. Die ckp knp kacau suami die, xkesian ke dgn die n anak die...?? WTF!!! Xcukup dgn tu, H coll nk cakap ngan aku, die cakap jgn ganggu die ngn isteri die dan kalau aku kacau aku akan dapat ssh. WTF !!!! pe hal lak, mse ble plak aku kacau ko, bkn ko ke yg menipu aku, konon nya yg die ni blom kawen, dan mak n kakak nak die kawen ngan pompan pilihan mereka.. so die harap aku dapat halang kakak n mak die tok kawen kn die...
Sggh syial ok... patotlah x bg aku coll mlm2, sbb alasan nya, takot kakak die tau yg die ade pompan.

Cerita 3 :

Nama aku S, berasal dari Negeri Sembilan. Merupakan seorang penuntut dalam jurusan perakaunan di sebuah kolej. Perkenalan bermula dgn seorang lelaki Bernama Z di sebuah kedai makan. Detik perkenalan bermula bile Z selalu membayarkan makanan yang dimakan oleh aku dan teman. Dari itu, aku mula ingin mengenalinya. Bertukar no telefon, walaupun aku sendiri belom pernah melihat dan perkenalan berlanjutan di telefon. Hingga suatu hari, kami keluar makan bersam ditemani teman baik. Dari situ, bermulalah pertemuan dan aku mengenalinya dgn lebih dekat. Membahasakan diri sebagai abang dan memanggil aku adik, membuatkan aku terasa disayangi oleh abang sendiri. Jarak usia yang jauh, membuatkan banyak mata2 yang memandang serong antara aku dan die, hingga ada yang menggelarkan die sugar daddy aku. Agak berat tuduhan itu kerana aku tau erti perkenalan itu tidak lebih dari hubungan seorang abang dan adik. Aku menghormati isteri nya yang aku gelar kakak dan tidak pernah ingin die membelakangi isterinya. Berulang kali die memberitahu aku bahwa antara aku dan die tidak akan pernah lebih dari hubungan abang dan adik, die terlalu menyayangi isteri dan anak-anak nya. Walau apa yang terjadi antara kami, dia tidak akan meninggalkan isteri dan anak-anaknya untuk aku. Betapa besar dan pentingnya isteri dan anak2 kepada dirinya. Tetapi, mata dan tafsiran orang di sekeliling tidak dapat dielakkan,biarlah mereka berkata, kerana aku lebih tahu apa yang aku lakukan.

6 comments:

penyu sejuk said...

hoi!!
cerita ko yg no 1 n 2 tu, aku rasa aku tau sape dia pmpn tuh...

yg no 1 tu, ko bercekeraman dgn tukang masak restoran org klantan kan?ajahhahahhaha...aku ingat!!

yg no 2 tuh, aku ingat2 lupa...

nora ashikin said...

motif cerita? agagagagagagaa~

kita mmg tak boleh nak elak ape orang cakap, kita tak ada kuasa nak berhentikan ape yang org cakap, tapi kita ada kuasa untuk memilih ;)

aku pun tau lelaki yang kat kedai makan tu, kat jom datang lagi kan? hahahaha! bengong! :P

nora ashikin said...

s

Aina Rieqa said...

kinkin - hahaahhahahha,,,,, pape je lh...
penyu sejuk- hahahaahahah..yg no 2 tu..along je tau cter nye..

Asmaul Juakhir said...

H????

Aina Rieqa said...

ko jgn nk pasan ea mamau..
aku xkn, tida ak mngkin, tidak pernah, xah, xrela, dan x mgkn akan berlaku... dgn si H kamu...
i pn yakin, yg kamu tu x ingin dgni..
Sbb i ni terlalu mencabar utk die..
ahahahahaahahahahaah..